navratil bringázás

2012.03.25 Vasárnap, 11:00:00

Pulzus

Félsziget Kupa, Tihany  F8 kat 12. hely (18-ból)

Ott határozottan sikeresnek éreztem a szereplésemet, de így most 4 nap késéssel írva ezt és látva az eredménylistát ez erősen kérdéses. De hát ennyit tudok, és ez segít, hogy fejben is a helyemre kerüljek. Nem is tudom, mit vártam, még 500 km sem volt a lábamban a rajtnál.

Volt időm melegíteni, jól is éreztem magam, reggeli úszás, rendes reggeli, gyönyörű környezet, napsütés - szép a világ. A lassú rajt rajtjához érve ( 3/4 11) szólt egy zászlós úr, hogy menjünk azonnal, már elment a mezőny! Kincsesbánya után azt hittem, ilyet már nem fogok csinálni. Hát a versenyzésnek annyi, gurulgathatok a mezőny legvégén, ha egyáltalán beérem őket. Elindultam, és nemsokára utolért Tihany falu tetején az Ormánközy Zoli egy haverjával, hasonló problémával küszködve. Igyekeztek, a nagy lejtő után a síkon végig 40-ket mentünk, isteni bemelegítés - de a rajthelyre érve sehol senki, már elmentek. Szerpentinen fel, Zoli azt mondta, hogy a faluban bevárja a mezőnyt és beáll, de azt nem tudta megmondani, hogy mitől fog elindulni a chip. Lassan gurulgattunk, és pár perc múlva tényleg jött a motoros rendőr meg a mezőny. Mire átmentek rajtunk és beálltam a végére, felértünk az apátsághoz. A legszűkebb helyen megállt a motoros és integetni kezdett, hogy forduljunk meg. Lett nagy gabalyodás, volt aki elesett, hallottam karbon váztörést emlegetni, egy leírásban meg váltótörést láttam. Lehetett akár itt is. Magánszorgalomból indult el a mezőny. És most meg szembe ment a nemsokára odaérő rövid táv mezőnyével, Hát volt nagy dudálás meg csicsergés. És utána  leálltunk a rajthelyen vagy 20 percre. Ilyen izgalmak után végre elindultunk a lassú rajttal, és mivel szőröslábúként nem törtettem, hamar a mezőny végén találtam magam. Az éles rajtnál szinte a legvégén voltam, mire átvergődtünk a rajtvonalon, a legeleje már 3 percet biztos ránk vert. Az első emelkedő persze elnyújtotta a mi környékünket is - jó erőben éreztem magam, igyekeztem nagy fordulaton pörgetni. A faluból ki a nagy lejtőn rendes szembeszél, nem is mentünk gyorsan. Szomorúan láttam, hogy sokan lazán legurulnak engem. Lenn a parti úton kellemes hátszél, felmentem előre, lehettünk vagy 30-40-en, húztam a sort párszor. A következő körben jobban lemaradtam a lejtőn attól a 2 komától, akivel jól lehagytuk előtte a többieket felfelébe. A síkon aztán hamar utolártem és 40-es tempóval szinte végig én vezettem.

A 3. körben lefelében megint lemaradtam, de a síkon meghúztam egy kicsit, hamar összeszedtem pár embert 40-nel, és utána megláttam egy kisebb csoportot, 6-8 kollégát előttünk vagy 300 méterre. Fellelkesedtem, felhúztam 45-re és megint éreztem, hogy mögöttem bazsalyog mindenki - majd' bexarik, de nyomja, ha már valaki ennyire viszi a sort. Ahogy utólértük az előző kis bolyt, oda is jött mellém áradozni egy láthatóan friss élménnyel gazdagodott sporttárs, hogy mi most mekkorát jöttünk.

A 4. kör emelkedőjének elején ért utól az elit mezőnyből egy 5-6-7 fős szökés - semmi hasznunk nem lett belőle, azonnal átmentek rajtunk, egy métert nem tudtunk menni velük. Ott már éreztem a combomat, de láthatóan könnyebben forgattam, mint a környezetem. Amilyen mázlim van, a főmezőny a tető előtt ért utól minket és két másik kollégával fel tudtunk ugrani rájuk. Együtt mentünk le a lejtőn, de 7-es útra kifordulásnál nem készültem fel eléggé, nem húzódtam rájuk (ahogy a másik kettő, velem együtt potyázós sem) így leszakadtunk. Az utolsó part menti részt megint meghúztam rendesen, a másik kettő jött rajtam  végig. Eszembe villant egy pillanatra, hogy befutó, meg sprint, de olyan sokadik lehettem még a kategóriában is, hogy nem akartam taktikázni, hanem még egy jó intervalt menni inkább. Pedig utólag belegondolva az egyenletes tempó helyett - ha eredményre törekszem - le kellett volna szakitani magam az utasokról, egy vagy legfeljebb két lósz után úgysem jöttek volna velem, és akkor az utolsó 200 méteren a szerpentinen nem előzött volna meg az egyik utas.

Nagy örömömre a rajtra várakozva felismertem a Zsolaaa-t és jót beszélgettünk, végre szeményesen is találkozhattunk, Látva az idejét nekem még sokat kell erősödni és ügyesedni ahhoz, hogy valamennyit is együtt tudjunk menni, kicsit segíteni egymásnak.

A végén pedig, az eredményhirdetésre várakozva összefutottam végre Orbea Orca Tibivel!  Már annyi segítséget, tanácsot kaptam tőle idáig is, és most is sok érdekes dolog hangzott el. Látni, ez az élete, mindent tud erről a szakmáról. Mázlista vagyok, hogy ilyen sporttársakra akadtam.

Amilyen véletlenek vannak, a 2. körben a tetőn észrevettem a Tomit egy bolt ajtajában - gondoltam, akkor a Palesz is itt lehet. Kár, hogy nem indultak el a versenyen, egy bulinak és km gyűjtésnek nagyon jó. Aztán még kétszer is láttam őket menet közben a parti úton és jól esett a biztatásuk. :o)