navratil bringázás

2011.07.30 Szombat, 11:00:00

107 km Szint: 700 m

Pulzus

Tour de Velence Kupa  Absz 46. hely  Senior 1 kat. 3. hely     1. kör 32,65-ös átlag, a teljes 31,6

Kis túlzással már a lassú rajt alatt kiestem az elit mezőnyből 3-4 másik komával együtt, még Nadapon felfelében. Így viszont ez gyakorlatilag a saját időm, mert végig alig kaptam segítséget. A multheti 4. helyezett úr jött Nadaptól mögöttem, aztán Lovasberényre utolértünk még egy urat. Így hárman mentünk az első körben, de szinte végig én vezettem.

A 2. kör elején, Nadap elejétől elmentem tőlük. Ott már láttam hátul mögöttem a Maraton élbojt, de a hosszú emelkedőkön és a lejtőn megmaradt az előnyöm, csak Lovasberény után a hosszú fel szembeszélben értek utól. kb 15 ember. Lusta népség volt, pár száz méter után megint elöl találtam magam, négyen forogtunk vezetni. Csákváron a jobb útra ráfordulva meglódult a csapat, és ez legtöbbünknek már sok volt. 1-2-3 km megfeszülés és jópár lószolás eredménye az lett, hogy 5-6-an vagy 200 méterre elhúztak, és nálunk már senki sem hitte el, hogy még fel tudunk érni rájuk. Szörnyű oldalszél volt ezen a részen vagy 20 km-en át. Azért voltak tempós részek, meg pár emelkedő, akár Vértesacsa 55-60, utána hosszú fel 15-18-cal. Ez sem ment mindenkinek, rövidesen 3-an lettünk csak. Felcsút után végre kifordultunk a szélből, lett sok 40 meg akár 45. Van képem úgy emlékezni, hogy nagyrészt én vezettem, ha tempósan mentünk, akkor meg szinte mindíg. Nagy lejtőkön mindíg rámgurultak - úgy tünt, gyengén gurul a biciklim. Felcsúttól kezdve rendszeresen értünk utól korábbi bojból kiesett embereket és sorban felvettük őket. Avégére 8-9-en lehettünk már.

Látszott, szívesen veszik, ha vezetek, mert az amúgy 30-31 helyett mindjárt lett 38-40 legalább, kis lejtőkön még több. Nagyon jól forgott a lábam. Egészen kb 80 km-ig. Elkezdtem rövidebb áttételekkel menni, nézegettem a szép új, pedálfordulat-mérős órámat, és vagy 15-tel magasabb fordulaton forgattam, hogy a gyorsabb keringés segítsen. Utólag úgy látom, hogy akkor is tudtam gyorsan menni, de csökkent a dinamizmus, és emelkedőkön lassabb lettem. De a hosszú emelkedőkön is ha le is maradtam az elején, egyenletesen haladva a púpokra már sokszor elsőre értem fel. Ha lemaradtam gurulni vagy enni-inni, éreztem, hogy szinte szétnyílnak a fiúk, ha megindulok, hogy újra meglóduljon a boj. Éreztem magamban az erőt, hogy ezt a csapatot néhány lószolással bárhonnan utólérem. A Vereb előtti nagy emelkedőn nem erölködtem, lemaradtam utolsó előttinek, már 100-150 méterre is, és éreztem, hogy a mögöttem levő srác már feladja és beletörődött, hogy kiesik innen. Rászóltam, biztatgattam, bevártam őt és utána 1 km alatt felvittem a bojra. Még ha ehhez 50-55-öt is kellett menni, de nagyon jól esett a hiúságomnak (májamnak) és nagyon látszott rajta az öröm, hogy kapott még egy esélyt. Ahogy nőtt a táv, nött a lelkesedésem és a tempó, gurulásoknál két srác is odajött mellém megdícsérni, hogy így húzom a sort és síkokon mekkora tempót nyomok. És akkor jött Pázmánd, ahol javul az aszfalt és a sima út lelkileg min +5km/óra. Nagyon jó, hogy szerdán már kétszer lepróbáltam és fejben legalább tízszer lejátszotttam. Ott akkor könnyen mentem 40-ket, és elhatároztam, hogy 45-tel kell a falunk végigijönnöm az s-kanyarig, már csak a régi vizilabdakapusunk Pázmándi Lóri miatt is. Hát úgy is lett. Sőt még úgyabbul. Nem néztem hátra, de tudom, hogy a többiek ott bazsajogtak, hogy ekkorát megyünk, és így viszik őket, miközben majd' beszartak. Biztos, hogy így van, mert eddíg én bazsajogtam ott párszor, ahol ilyenkor a bojban 35 és akár 55 között kell menni. A sebesség állandóan pulzál, és nem értettem, hogy az istembe megy ott elöl az a valaki. Hát bazsajogtam én is, hadd szenvedjenek a nagy élvezet közben (vagy hadd élvezzék a szenvedést), és gyorsítgattam, ahogy bírtam. Addíg is száguldozás volt, de Pázmándtól Velencéig szenzációsat mentünk. Velencén még egy kis pofaszél, aztán egy sorban átgurultunk a célon. Katarzis.

2 kulacs izo, 3 nyomi, 2 műzliszelet     kb 66,5 kg-ra száradhattam le

Ott volt a nem-szőröslábú is, ő sokáig bírhatta az élbojjal, kaptam tőle 23 percet. Nagyon jó lehet az emelkedőkön ( itt lakik Szkfhv-on). Akkor még késik egy darabig a célmosoly.